Verf van de action in mijn kleren, onverwijderbaar?

Ik heb nu in 2 jassen van mij spuitverf gemorst van de action, deze verf krijg ik op geen mogelijke manier uit mijn kleding, tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (2)

Of die verf van de Action komt of van een andere winkel, dat maakt natuurlijk niks uit. Het gaat er om wat voor soort verf het is.
Oude verfvlekken verwijderen uit kleding is niet makkelijk, maar proberen kan altijd.
Laten we allereerst de verwachtingen goed managen. Als de verf eenmaal ingetrokken is, dan is de kans is niet heel groot dat je de oude verfvlek nog goed uit je kleding kan verwijderen. De eerste stap is om zoveel mogelijk verf van de kleding af te schrapen. Dit kan je doen met een mesje of een vork of iets dat een redelijk scherpe punt heeft. Doe dit wel voorzichtig, want je wil je kleding niet beschadigen. Vervolgens gebruik je wasbenzine en terpentine. Probeer het eerst door te deppen met een keukenrol, maar lukt dit niet, dan kan het geen kwaad om je kleding een paar minuten te laten weken in wasbenzine of terpentine. Daarna uitspoelen en in de wasmachine. Het is overigens geen goed idee om thinner te gebruiken. Dit breekt je kleding af en zorgt voor permanente schade.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met afwasmiddel