Waarvan hangt het zoutverbruik van mijn vaatwasser af?

Hangt het zoutverbruik van een vaatwasser per wasbeurt alleen af van de hardheid van het water, of ook van de hoeveelheid vaatwaspoeder die ik in het bakje doe?

14 jaar geleden

Het beste antwoord

De installateur regelt de hoeveel zout die vaatwasser per wasbeurt moet gebruiken. Het is een soort wasverzachter.

Het hangt dus niet af van de hoeveelheid waspoeder af wat je gebruikt.

De hoeveelheid glansspoelmiddel kun je zelf instellen.

Toegevoegd na 48 seconden:
Kijk ook eens op deze link;

http://www.zout.be/wetenschappelijkedu/werking.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij mijn weten doseert hij naar jouw instelling.

Hoe harder het water hoe meer zout hij verbruikt. Per keer wordt er een dosis afgegeven en dat staat los van de poeder die je gebruikt. Glansspoel werkt op dezelfde manier. Je stelt het in en hoe hoger de instelling, hoe meer hij gebruikt.