Hoe krijg je gelij uit kleding?

Ik werk in een woonzorgcentrum en hier moet het personeel zelf de kleding van de bewoners wassen. Er was een collega zo slim geweest om de kleding èn het incomateriaal in de wasmachine te gooien. Het incomateriaal word altijd weggegooid, maar waarschijnlijk had de collega nog niet in de gaten dat er een incobroekje bij zat.

Toen ik vanmorgen op het werk kwam, zag ik allemaal gelei (want in het incomateriaal zit) in de wasmachine liggen en dus ook in de kleding die in de trommel zat.
De kleding plakt en ruikt heel erg naar gelei.
Mijn vraag is; hoe krijg ik de geur en het plak uit de kleding? Ik heb de kleding al meerdere malen gewassen, maar het ruikt en plakt nog steeds.

Wie weet hoe ik dit goed kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Heb je het al eens met Dasty ontvetter geprobeerd? Dat is de gele Dasty. Je hebt ook Dasty speciaal voor vlekken (die is meen ik wit) maar ik vind de ontvetter beter werken.
Je spuit het op de vlek/gelei en laat het een paar minuten intrekken. Daarna was je het op je normale programma in de wasmachine.
Dasty is alleen te koop bij Wibra en kost rond de 2 euro per fles (als ik me niet vergis).