Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de geur v an schimmel uit ,door stroompanne , ontdooide ijskast ?

Door een stroompanne heeft onze amerikaanse koelkast (2 maand oud) alles laten ontdooien en beschimmelen een dikke brij met schimmel stond in en rond de ijskast. Alles gepoetst met veel water en mr proper maar de geur blijft in de ijskast en het huis. Hoe kan ik die geur wegkrijgen uit de diepvriezer en ijskast? Komt dit ooit nog goed?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
791

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik weet niet of het bij schimmellucht ook helpt, maar ik heb vaak gehoord dat een schoteltje gemalen koffie veel geuren weghaalt. Dus probeer dat eens
(Lees meer...)
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit hielp inderdaad heel goed. Bedankt voor de tip

Andere antwoorden (2)

Nog alles een keer schoonmaken met onverdunde bleek ( alleen dat helpt tegen schimmel.)
En daarda een half appel in de koelkast leggen voor een nacht, dat absorbeert geur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem schaaltjes die je vult met actieve kool (te koop bij zaken in aquariumbenodigdheden) en zet die in de koelkast. Actieve kool absorbeert alle geurtjes en geeft van zichzelf ook geen geur af.

Toegevoegd na 3 minuten:
En zorg ervoor dat er achterop de verdamper van de koelkast ook geen vocht ligt. Doordat dit water verdampt houd je ook een penetrante lucht in je keuken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding