Hoe krijg ik de geur v an schimmel uit ,door stroompanne , ontdooide ijskast ?

Door een stroompanne heeft onze amerikaanse koelkast (2 maand oud) alles laten ontdooien en beschimmelen een dikke brij met schimmel stond in en rond de ijskast. Alles gepoetst met veel water en mr proper maar de geur blijft in de ijskast en het huis. Hoe kan ik die geur wegkrijgen uit de diepvriezer en ijskast? Komt dit ooit nog goed?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet niet of het bij schimmellucht ook helpt, maar ik heb vaak gehoord dat een schoteltje gemalen koffie veel geuren weghaalt. Dus probeer dat eens
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit hielp inderdaad heel goed. Bedankt voor de tip

Andere antwoorden (2)

Nog alles een keer schoonmaken met onverdunde bleek ( alleen dat helpt tegen schimmel.)
En daarda een half appel in de koelkast leggen voor een nacht, dat absorbeert geur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem schaaltjes die je vult met actieve kool (te koop bij zaken in aquariumbenodigdheden) en zet die in de koelkast. Actieve kool absorbeert alle geurtjes en geeft van zichzelf ook geen geur af.

Toegevoegd na 3 minuten:
En zorg ervoor dat er achterop de verdamper van de koelkast ook geen vocht ligt. Doordat dit water verdampt houd je ook een penetrante lucht in je keuken.