Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn was wordt niet echt schoon. Theedoeken, ondergoed e.d. Ligt het aan mijn machine? Of laad ik te vol? Wie heeft een tip?

Toegevoegd na 50 minuten:
Bedankt voor alle antwoorden! Bedoelde was is een 60 graden was met een scheut schoonmaakazijn als wasverzachter. Ik ga een keer een schoonmaak was draaien zoals voorgesteld. Kijken wat er gebeurd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het eerder wel schoon werd en nu niet kan het helpen om een keer een (lege) was te draaien op een zo hoog mogelijke temperatuur, waarschijnlijk 90 graden.
Ook kan een vaatwasblokje, een scheut azijn of een scheut bleek in je (lege!) wasmachine helpen - en dan leeg laten draaien.

Dat kan je natuurlijk ook met elkaar combineren, een 90-graden was met een vaatwasblokje. Gebruik, als je geen vaatwasblokjes hebt, geen afwasmiddel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Was gerust eens op hogere temperatuur en draai een volledig programma. dus niet alleen op 30 graden en/of verkort programma.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Waspoeder werkt volgens Siemens pas bij 25 graden Celsius. Hoe hoger de temperatuur, hoe meer bacteriën er worden gedood.

Echter kan dat ook de oorzaak zijn van 't euvel. Misschien is je verwarmingselement defect. Voel eens een het raampje bij het volgende wasprogramma.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding