Het schoonmaakmiddel voor een duurzaam huishouden is natuurlijk azijn! Dit ouderwetse schoonmaakmiddel blijft verrassen. En wat blijkt… ook in de tuin! Azijn, huishoud- of schoonmaakazijn, is het aanvalsplan als het gaat om de verwijdering van groene aanslag. Het aanvalsplan luidt als volgt: Veeg je terras of oprit goed en zorg dat deze zoveel mogelijk vrij is van bladeren en vuil. Vul een emmer met azijn en water (1 liter azijn en 1 liter water) en schrob vervolgens de hele bestrating van voor tot achter. Spuit vervolgens het terras niet af en laat het water met azijn opdrogen. Deze methode werkt het beste op een zonnige dag zodat de azijn goed in de tegels kan trekken. Je zult zien dat in de weken erna de groene aanslag en mos langzaam zullen verdwijnen. Hardnekkige plekken kun je nog even inspuiten met een plantenspuit gevuld met azijn. Voor onderhoud is het vervolgens verstandig om iedere keer na het vegen even te schrobben met het azijnwater zodat mos en algen geen kans meer kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel erg chemisch maar werkt als een speer dat spul van HG:

http://nl.hg.eu/products/show/id/2/groene_aanslag__algen_en_mos__verwijderen_en_voorkomen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik spreek uit ervaring, als je tegels groen zijn, koop dat een aantal flessen schoonmaakazijn. Giet het over uw tegels laat het heel even inwerken en dan schrob je het zo weg met een bezem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Groene aanslagreiniger van de Action, dat werkt net zo goed als de HG groene aanslagreiniger, maar is vele malen goedkoper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hogedruk reiniger, maak je alles zo mee schoon, en milieu vriendelijk!!