Waarom zegt Lidl dat zij de beste afwasblokjes hebben?

Ze zijn tweede geworden, ook goed maar Aldi is de beste volgens de consumentenbond.
http://bit.ly/Q3Csrv
http://bit.ly/YLVD7T

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verhip.
Heb ik net die van de Lidl gekocht.

Het beste antwoord

Zeggen "we hebben de op 1 na beste blokjes" staat niet zo best natuurlijk. Dan gaan mensen zich afvragen bij welke concurrent ze dan wel de beste blokjes halen. Er is ook geen wet die zegt dat je niet mag roepen dat je de beste hebt. Uiteraard roep je dan dat je de beste hebt, ook al is dat niet zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, er is misschien geen wet voor, maar de Consumentenbond doet er wel degelijk moeilijk over, en laat uitgebreid weten wie de testgegevens verdraaid. Dat is pas slechte reclame....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Liegen over consumentenbondtests zal nooit lonen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Haivon: Uitgebreid? Ik hoor nooit wat van de Consumentenbond. Misschien dat mensen die er lid van zijn, er wat van meekrijgen, maar 't gros is daar geen lid van. Dus zoveel schade richt dat niet aan. @Pelle: Ik zie nergens dat ze liegen over tests van de Consumentenbond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Widar, dat bedoel ik ook niet maar ik reageerde op jouw: " Er is ook geen wet die zegt dat je niet mag roepen dat je de beste hebt. "
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik zeg is iets anders dan zeggen dat je als beste bent getest door de een of andere organisatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt Widar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij zegt dat liegen over tests van de COnsumentenbond nooit loont. Er staat nergens dat ze dat doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zeg ik toch ook niet? Nogmaals, ik reageerde op jouw zin: " Er is ook geen wet die zegt dat je niet mag roepen dat je de beste hebt. Uiteraard roep je dan dat je de beste hebt, ook al is dat niet zo. " Dat is dus liegen (toch?) en de consumentenbond zal wel degelijk stappen kunnen ondernemen en daarom zeg ik: dat zal nooit lonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang je niet zegt dat je door hun als beste getest bent, kunnen ze weinig doen. Als ze zomaar achter iedereen aan willen die roept dat 'ie ergens 't beste van heeft, dan worden ze heel erg druk.
Ivana
11 jaar geleden
De beste zonder toevoeging is altijd goed en niet aan te vechten.
Daar doen alle fabrikanten aan mee: de beste in groene verpakking, de baste in spuitflacon, de beste in prijs.....zet erachter wat je wilt en het product zal altijd wel ergens de beste in zijn. Dan liegt de fabrikant waarschijnlijk niet en is hij ook niet op de vingers te tikken.

Andere antwoorden (2)

De Consumentenbond geeft in de tabel in het onderzoeksverslag http://www.consumentenbond.nl/morello-bestanden/gidsarchief/consumentengids/2012/201205p20_Test_vaatwasmiddelen.pdf met een blauw vierkantje en een rood driehoekje aan, dat zowel nummer 1 als nummer 2 van de test "Beste uit de test" en "Beste koop" zijn. Raar, maar waar!

Supermarkt Lidl zou wel gek zijn als hij deze gegevens niet in zijn voordeel zou gebruiken!
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegelijkertijd zeggen we het zelfde.
Dus van mij een plus, want jij was net iets eerder!
Antoni
11 jaar geleden
Dankjewel!
Volgens jouw link zijn ze allebei
* Beste uit de test en
* Beste koop.

En daarom zeggen ze dat, bij de Lidl.

Verschil:
Bij die van de Lidl moet je het folie eerst verwijderen.
Bij die van de Aldi niet.