Mijn man heeft een olievlek in de broek van zijn kostuum. Hoe kan ik die vlek het beste verwijderen zonder zijn pak te beschadigen?

In de wasmachine kan niet, en voor de stomerij is nu even geen tijd, omdat hij het pak binnen een paar dagen weer aan moet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (6)

Heb je een Wibra in de buurt? Daar kun je Dasty ontvetter kopen. Daar krijg je de grootste tinnef mee uit je kleding. Ze hebben ook Dasty vlekverwijderaar maar die heb ik nooit geprobeerd. Maar die Dasty ontvetter kun je ook voor kleding gebruiken(je moet de gele fles dan hebben).. Het kost rond de 2 euro en het is dus alleen bij Wibra te koop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ideaal is vooraf behandelen met een vloeibaar wasmiddel en bij voorkeur één uur laten inweken. Daarna wassen op de hoogst toegelaten temperatuur die op het etiket staat.

Hiermee voorkomt u dat synthetische ontvetters schade kunnen aanbrengen.

Als 100% zeker wilt zijn is een droogkuis natuurlijk ook een oplossing als u zelf niet twijfels heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt ook de speedy-stomerijen, daar heb je dezelfde dag je kledingstuk terug. In sommige gevallen na 1 uur zelfs. Ook op zaterdag zijn er in de steden zo'n stomerijen open.

Verder kan je ontvettende droogschuim kopen bij de drogist of in de betere grootwarenhuizen.

Je kan ook ontvettend papier op de plek leggen en er over strijken. Dit herhalen tot het papier al het vet heeft opgeslorpt. Let er wel op dat je het geabsorbeerde gedeelte steeds weer verwijderd want anders heb je kans dat je nieuwe vetplekken op alweer andere plaatsen maakt.
Indien je niet over dit soort papier beschikt dan zou je ook een met keukenrolpapier kunnen proberen maar zet het strijkijzer dan wel een standje minder want anders verschroeit het papier te snel.

Extra tips vind je via bijgevoegde link.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanish! Dat is echt een goed spul! Heb echt goede ervaringen mee! Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HG heeft speciale flesjes voor dit soort vlekken, werkt altijd goed en is te verkrijgen bij de grotere ah's en drogisten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met Beckmann vlekkentovenaar moet het lukken, er zijn verschillende soorten, maar er zit er ook 1 bij voor olievlekken, het zijn kleine flesjes en verkrijgbaar bij de drogisterij.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ook met X10 lukt het, ook verkrijgbaar bij de drogisterij.