Hoe krijg ik vette vingers van een zwarte marmeren schouw zonder schoon te maken met een waterig produkt?

Deze vraag vond ik, http://www.goeievraag.nl/vraag/marmer-plaat-best-behandelen.22358

Er staan tips in maar mijn marmer is een oude glanzende marmeren schouw voor binnen, vol met vieze kindervingers.
Ik mag hem wel met teakolie insmeren en daar gaat hij ook wel mooi van glanzen maar die vingers blijf je toch wel een beetje zien.

Het advies was niet met water/sopje schoonmaken en dat heb ik toch geprobeerd (op een klein hoekje) en dat slaat inderdaad helemaal wit uit als het droog is en ondanks de teakolie blijft het een doffe plek (ook met alleen water zonder iets erin).
Dus dat durf ik niet meer. Hoe haal ik die vingers weg? En wat kan ik het beste gebruiken voor het verdere onderhoud?

11 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Met HG marmer cleaner lukt dit zeker, je kunt ook je marmer impregneren met de impregnator voor marmer van HG om dit de volgende keren te voorkomen, verkrijgbaar bij drogisterij en bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Groene zeep, daarmee kan je marmer ' veilig' schoonmaken.
Marmer is erg poreus, de vette vinger afdrukken zijn dus in het marmer getrokken wat verwijderen onmogelijk maakt, ze zullen vervagen en op een gegeven moment zie je het niet meer.
Met olie of was breng je een bescherm laagje aan.