WC-eend spuit ook onder de rand, aldus de reclameslogan. Waarom heeft een wc eigenlijk zo'n rand?

Warum, warum, warum!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Door die rand wordt het water verspreidt over de hele omtrek van de wc... dus die moet er zijn...

Maar het is weer reclamejongenswerk... Door de continue herhaling van leugens ben je gaan geloven dat het een waarachtig verkoopargument is, dus WAAR is... Het is niet zo...

Maar de rand moet er zijn vanwege de werking van zo´n toilet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als er geen rand is stroomt je uitlating je huis binnen.....
De rand is nodig om de boel netjes met spoelwater af te ronden! Anders krijg je weer wateroverlast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om het spoelwater gelijkmatig langs de hele pot te laten lopen. (en om te zorgen dat je billen niet nat worden....)

Toegevoegd na 39 seconden:
wow wat zijn jullie snel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het water uit de stortbak met zo'n kracht in de pot valt dat het anders over de rand zou gaan..
Nu komt het onder de rand terecht en stroomt terug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@congoleo
+1 om het weer te compenseren en zit weer een minduimer bij
Anders wordt alles nat, dus ook de vloer daardoor gaat het water goed naar beneden, en de brede rand is natuurlijk extra stevigheid als je op de wc bril gaat zitten.

Als ze geen rand hadden denken wij als vrouwen dat iedere keer de man over de rand heeft geplast, dus ben blij dat ze een extra rand hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
makkelijk om anoniem een -1 te geven aan enkele mensen zonder het te motiveren. leg uit dan kunnen we wat leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 voor de laatste zin: denken dat iedere man over de rand....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wimmie fijn dat je eerlijk antwoordt hebt gegeven.
Pak een lege emmer van 10 liter,en een volle emmer met 10 liter water,gooi deze volle emmer nu in een keer,in de lege emmer,je zult zien dat het water over de rand spuit.
en bij de wc is het nou juist de bedoeling dat dat niet gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom een WC pot een rand heeft is inmiddels duidelijk...

WC-eend en vergelijkbare periodieke sanitairreinigers spuiten onder de rand om de volgende reden: Door het spoelen met water vormt er kalk aanslag. En deze kalkaanslag word verwijderd met periodieke sanitairreinigers die een relatief hoog persentage fosforzuur bevatten. En een eveneens gevaarlijk lage 1,3
pH waarde...

Het enige wat deze periodieke sanitairreinigers in principe doen. is aanslag verwijderen. En in principe hebben deze periodieke sanitairreinigers geen reinigende functie, zoals een sanitair (alles) reiniger...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch nog een andere reden.
Wat denk je dat er zou gebeuren als je flink aan de diarree bent en er is niet zo een rand? Precies, dan heb je een natte nek die flink gaat stinken.

Gelukkig hebben we een rand!!