Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je verbrande suiker van de ovenbodem?

Appeltaartjes met karamelsaus hebben gelekt. Ik denk dat het er wel voor een deel is ingebrand, maar er ligt ook nog een laagje bovenop na al een boel te hebben losgeschraapt met een pannenkoeksmes, en een keer met Muscle ovenreiniger te hebben gedaan. Maar ik durf er niet op te schuren. Wat kan ik nog meer doen? In laten weken dat durf ik niet want het is een electrische oven, en ik weet niet hoe waterdicht de bodem is.

Toegevoegd na 2 minuten:
En Muscle mag je niet langer dan 30 minuten laten inwerken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met hete soda laten weken .
Dan met doekje reinigen.
Indien nodig herhalen.
En voor het schrapen van te voren geen pannekoeksmes gebruiken maar een houten spatel.
Succes.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wrijf bakplaat/rooster en ovenwanden in met groene zeep. Voorverwarm de oven gedurende 15 minuten aan 180°. Zet vervolgens een vuurvaste schaal met lauw water en een scheut ammoniak in de oven. Zet de oven uit en doe de deur dicht. Laat dit zo een 5-tal uren staan en veeg ten slotte met een vochtige doek alle etensresten uit de oven.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding