Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang werkt die interieurspray tegen vlooien in huis en wanneer moet je opnieuw sprayen?

Ik heb een week geleden gesprayd, alles was vlo vrij, maar nu hebben mijn katten ze weer. (terwijl ik die had behandeld.) Grote kans dat ze weer in huis zitten, maar zijn dit de eitjes die uitkomen, en moet die spray die nog doden, of moet ik toch nog opnieuw sprayen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat staat op de verpakking, meestal is het bij een flinke plaag verstandig na twee weken opnieuw te spuiten om nieuw uitgekomen vlooien te bestrijden.
Eventuele poppen kunnen overleven als je ze niet door heel goed stofzuigen en wassen hebt weggekregen, dus die kunnen alsnog uitkomen: hou het in de gaten, zodra je iets merkt, opnieuw sprayen.
En zorg dat je je huisdieren vlovrij houdt via een goed werkend middel dat je volgens de aanwijzingen gebruikt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Goede middelen om katten vlovrij te houden: Stronghold en Advantage. Frontline werkt niet goed meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

idd je katten zelf behandelen, er bestaan tegenwoordig ook spuitjes die de dieren arts geeft......ook de mandjes, matjes, slaapplaatsen,zelfs je eigen bed, waar de kat soms op slaapt moet je behandelen.....Wat heel goed werkt is ti tox total.....is goed voor alle vliegende en kruipende beestjes...onschadelijk voor hond en kat. Je mag zelfs op je dier spuiten maar moet wel ogen en neus afdekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding