Ik ben weer aan de grote schoonmaak en het is weer zover: overal komen spinnen vandaan, bah! Mijn moeder zei altijd

dat spinnen zich juist in een schoon huis thuis voelen dus dan kan ik nu net zo goed stoppen met poetsen want heb zonet nummer 3 buiten gezet..Is dit een fabel en sop ik nog lekker even door of kan ik met een boek in de tuin gaan zitten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je hem echt buiten gezet en niet doodgeslagen? Lief!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat goed van je , :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi dat je ze niet dood mept, spinnen zijn heel nuttige insecteneters.

Het beste antwoord

Een hygiënisch huis bevat gemiddeld 1500 spinnen. Dit heb ik althans ergens gelezen.

Vooral in juni en september tref de meeste aan in huis. Het najaar is de topperiode voor spinnen. De volwassen geworden mannetjes gaan dan op zoek naar een vrouwtje om mee te paren. Gedurende deze periode komen spinnen uit hun schuilplaatsen om vervolgens door je huis paraderen.

Wanneer je huis helemaal clean is, betekent dit dus niet dat er geen spinnen meer aangetrokken worden om in je huis te bivakeren. Spinnen houden voornamelijk van vochtige ruimtes. Of de omgeving vies is staat hier in principe los van. Rondliggende voedselresten zorgt wel voor een toename van insecten. Het is een van de redenen waarom spinnen zo vaak achter het fornuis te vinden zijn. De vochtige omgeving speelt hier ook weer een rol bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een engerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moest dat nou dat plaatje.... ieieieieieiiee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi die foto
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk, twee maal exact hetzelfde antwoord.
Zo zie je maar dat de vragensteller zelf ook het antwoord had kunnen weten door 2 minuten te googelen...

Andere antwoorden (6)

Ik heb geen idee of spinnen zich meer thuis voelen in een proper huis,volgens mij heeft het meer met het jaargetijde te maken! Trouwens,heel goed van je dat je ze buiten zet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Je ziet ze misschien wel beter in een schoon huis.
Je komt vooral erg veel spinnen tegen in oude, (deels) onbewoonde huizen. En dat is niet toevallig: spinnen houden van een beetje rust, zodat ze de kans krijgen om een web te bouwen.

Als je wat tips wilt om het de spinnen zo onaangenaam mogelijk te maken in jouw huis: zie dan link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de link ruth, heb gelijk wat bakjes met water en azijn gezet. ik ben als de dood voor die beesten.
Ik denk dat een schoon huis niets te maken heeft met het wel/niet binnen komen van spinnen, maar dat mensen met een onhygiënisch huis niet op het idee komen deze vraag te stellen, en het ook niet erg vinden een spinnetje meer of minder in huis te hebben.

Gemiddeld bevat een hygiënisch huis 1500 spinnen. Vooral in juni en september tref je de meeste aan in huis. Het najaar is de topperiode voor spinnen: de volwassen geworden mannetjes gaan dan op zoek naar een vrouwtje om mee te paren. Geen wonder dat de spinnen in die periode uit hun schuilplaatsen komen en door je huis paraderen. JB
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon weer bijna herfst, en dat is spinnentijd!
En of jij nou schoonmaakt of niet, spinnen zul je toch wel zien in de herfst.

Mijn moeder zij altijd: 'een avondspin brengt zegen in!', en liet de spin lekker zitten waar 'ie zat.
En mijn vader zei de volgende ochtend: 'een spin in de morgen brengt kommer en zorgen!', waarna hij de spin weer buiten de deur zette.
Zo zie je maar. Soms moet je niet te veel op de uitspraken van je ouders letten!

Laat die beestjes lekker zitten: ze zijn ongevaarlijk, nuttig, en verdwijnen op den duur vanzelf weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spinnen komen gewoon weg rond deze tijd uit hun eitjes.Ik denk dat je precies in de periode schoonmaakt juist nu er spinnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laat me raden; je woont vlak bij het water? weet je wat dat voor verschil maakt? heel de zomer heb ik ook al last van spinnen gehad aan de voorkant van het huis (waar dus ook het water is). toen ik in het zuiden woonde had ik veel minder last van spinnen. en nu de herfst er aan komt, blijft het vochtig in de buurt (en overal dan trouwens) dus zijn ze er ook weer volop.

Toegevoegd na 2 minuten:
ach gelukkig komt er zo af en toe maar eens een bananenspinnetje mee met het transport, je zou maar eens in zo`n land wonen...