Hoe kan ik het deksel van de kaasdoos van Tupperware het best schoonmaken?

Ik heb de kaasdoos van de foto. Prima ding, maar het ronde deel in het deksel mag niet in de vaatwasser. Ik durf er ook niet op te boenen met een borstel, het zou vrij teer spul zijn. Hoe maak ik dat schoon?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik durf dus niet met de borstel dat ronde deksel-in-het-deksel te borstelen, omdat er een teer membraan over zou zitten. Misschien is een tijdje in een sopje weken dan nog wel het beste, en dan schoonspoelen?
Als je dat membraan beschadigt, werkt de doos niet meer veronderstel ik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (2)

1 dag weken in een sopje Biotex, daarna voorzichtig afwassen met afwasmiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben hem al jaren, gaat af en toe gewoon in de (hand ) afwas, gaat prima!

Toegevoegd na 27 minuten:
Heb mijn dame nog even de vraag laten lezen en ook zij ; We wassen hem gewoon af met de afwasborstel en dat gaat prima.
Het enige is dat het loszittende bovenstukje er wel eens afschiet, tijdens het wassen, maar dat is er zo weer op te klikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, wonderlijk he?
Dat je ook nog gewoon met de hand kan afwassen.
PLUS