Hoe komt het dat mijn waszakjes na verloop van tijd steeds open gaan in de wasmachine?

Ik gebruik regelmatig waszakjes voor panty's, ondergoed en jurkjes met een fijne stof om haakjes e.d. te voorkomen. Ik heb zakjes met een rits en zakjes met een koord die je aan kunt trekken. Die met een koord blijven vaak wel dichtzitten, maar ze zijn erg klein. Die met een rits zijn een stuk groter en blijven netjes dicht tijdens de wasbeurt, maar als ik ze een paar keer gebruikt heb, gaan ze áltijd open in de was en zit mijn was niet meer in het zakje als de wasmachine klaar is met wassen. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk omdat de ritsjes niet van de beste kwaliteit zijn... Ik heb zelf een paar van die zakjes gemaakt in verschillende maten. Als je zelf niet zo handig bent, weet je misschien iemand die dat voor je kan doen. Koop een stukje vitrage (rommelmarkt of couponnetje bij de gordijnenwinkel), naai de zakjes en trek er een koord door. Je kunt het koord strikken, maar ik heb er een koordstopper opgezet - werkt perfect!!! (En als die stopper na een aantal malen wassen stukgaat, kun je er gewoon een nieuwe opzetten)