hoe krijg ik uit huis de geur van een dode vogel (musje) die 3 a 4 dagen op een tapijt heeft gelegen? (wil mijn tapijt niet weggooien!!!)

Toegevoegd na 4 minuten:
heb tapijt al gereinigd met verschillende producten maar geur blijft in "hangen".

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Koffiedik absorbeert vieze geurtjes, ook kun je er met OUST spuitbus of spuitbus van HG voor vieze geurtjes opspuiten.
Maar..... als de geur blijft hangen krijg ik de indruk dat het NIET goed is schoongemaakt.. zgn. dieptereiniging.
Als het musje er een paar dagen op heeft gelegen zakt het lichaamsvocht naar beneden...Dus de plek door een door schoonmaken.. In ieder geval succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

In ieder geval veel ventileren. Zorg dat het tapijt ook schoon is. Gebruik hier verschillende middeltjes voor.

Ook kun je voor paar tientjes bij de Bo-Rent een tapijtreiniger huren die het helemaal tip top verschoont.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je het tapijt goed reinigt. Ook zou je het buiten te luchten kunnen hangen voor een tijd. (Ervan uitgaande dat het een los tapijt is en niet de vastgelijmde vloerbedekking).

Toegevoegd na 10 minuten:
Na je toevoeging:
Ik zou dan echt het tapijt buiten een dag (of als het nodig is nog langer) over de waslijn hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst had ze dat er nog niet bijgezet, dus vandaar mijn toevoeging: als reinigen (met bijv. tapijtreiniger) niet werkt, dan goed luchten. Luchten kan wonderen doen.
Zou het proberen met Detol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt van het merk Febreze een spuitflacon die de geur echt op (lijkt) te nemen.Ik heb er goed resultaat mee geboekt,wellicht help het ook op jouw tapijt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon OXI Action erop smeren en even laten intrekken dan NIET uitwrijven maar deppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soda absorbeert hinderlijke geurtjes. Strooi soda op de plek en laat een dag liggen. Daarna opvegen of opzuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je op internet googlet naar tapijtreiniger kom je leveranciers tegen en je hebt ook van die kleine handreinigers. Een soort stoom met schoonmaakmiddel. Werk supergoed en haalt al het vuil en uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dasty van de wibra.
maakt ook direct goed alles schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
creoline dat is een disinfectant, want bacterien zorgen voor de stank. dit is net zoiets als dettol alleen het ruikt sterker. Een beetje die bekende ziekenhuislucht zeg maar.
Heeft het beestje met de 2 warme dagen deze week ook liggen "rotten"? Dan zal de stank niet te harden zijn denk ik.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten over een lijn hangen, en met de platte straal van de hogedrukreiniger behandelen. Wel voldoende afstand houden om beschadiging van het tapijt te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij :"Hoe schoon is mijn huis" gingen de dames de urinegeur te lijf meet een mengsel van 1:1 maizena en , ik dacht, baking soda (natriumbicarbonaat ) vermengd met wat etherische olie(niet verplicht denk ik)
Baat het niet dan schaadt het niet, zoals wij vroeger in de dictees leerden
anneliez