Hoe krijg je de binnenkant{bodem} van een broodrooster zuiver?

Tijdens het roosteren vallen er kruimels op de bodem en branden erop. Hoe kan je die verwijderen.{heb er geen lade onderin zitten}.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Stekker eruit, en op zin kop houden zou naar mijn mening de enige manier zijn ivm het niet aanwezig zijn van een lade. Stofzuiger?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je een schuursponsje op een dusdanige grootte knippen dat 'ie door het gleufje past. Vervolgens kun jij bijvoorbeeld de achterkant van een mes er op zetten, om het sponsje makkelijk heen en weer te schuiven. Op die manier moeten de aangekoekte kruimels wel loslaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kruimels kun je er zo uitschudden, daarvoor zou ik geen speciale toeren uit halen.
Maar soms vallen er ook van die klonterig stukje kaas e.d. naar beneden en dat is niet zo fris.
Mijn eigen broodrooster heeft een bodem die je makkelijk met een kruiskop-schroevendraaiertje los kunt schroeven. Dat doe ik eens in de zoveel tijd, dan maak ik het onderplaatje schoon, maak die weer goed droog en schroef hem weer vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat doen wij niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maar wel tosti's!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zo'n broodrooster met brede gleuven waar met gemak een dubbele boterham in past. Daar doe ik dan een dubbele boterham in met veel kaas (en vaak ook kruidenboter)
Ik krijg trouwens echt honger nu, ik ga maar eens even een tosti maken! (in mijn broodrooster dus, die ik overigens echt weer eens goed moet schoonmaken ;)
Stekker eruit halen, ondersteboven houden, kruimels eruit schudden en daarna eventueel de stofzuigerslang erop zetten. Het apparaat moet dan natuurlijk wel goed droog zijn.