Suede is een moeilijke stof om zelf schoon te maken. Door wassen wordt het hard. Vroeger werden vlekken boven een stomende fluitketel schoongemaakt. Ik denk dat je het beter bij de stomerij kunt brengen voordat je het nog erger maakt. Wacht daarvoor niet te lang anders gaat de vlek er helemaal niet meer uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op Oma weet Raad las ik de volgende tip: strooi talkpoeder op de vlek, laat het een dag intrekken en borstel het weg. Zonodig herhalen.
Verder heeft Kruidvat een speciale vlekkenverwijderaar voor smeervlekken. Of het op suède kan durf ik je niet te zeggen, dan zou je even op een flesje moeten kijken in de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt misschien raar maar ga eens langs bij de schoenmaker. Ze hebben daar speciale suède reiniger.
Eventueel kun je ook vragen of de schoenmaker het voor je doet.

Je kunt het ook nog proberen met een stuk keukenpapier en een strijkbout, zet de strijkbout in een lage stand en leg het stuk keukenpapier over de vlek, het papier strijken en als het goed is trekt de smeer dan in het papier, zie ook bron.