Wat kan je het beste als eerste doen met een nieuwe handdoek?

Om hem het beste vocht te laten opnemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22.7K

Het beste antwoord

Leg ze even in een teiltje met azijn voor 2 uurtjes. Dan in de wasmachine goed wassen. De handdoeken absorberen veel meer vocht ! En ze zijn heerlijk zacht, ook van toepassing voor theedoeken. Werkt geweldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb dit geprobeerd, ze hangen nu te drogen.

Andere antwoorden (5)

wassen met een wasmiddel ,zonder wasverzachter spoelen en in de zon laten drogen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 snel en simpel!
Zo ongeveer alles, behalve afdrogen.
Meestal moet je hem minimaal een paar keer wassen (zonder wasverzachter) en dan laten drogen in de volle zon of op de verwarming. Maar voor hij echt lekker afdroogt kan lang duren. Handdoeken zijn dan ook bij uitstek gebruiksvoorwerpen die ik zo weinig mogelijk nieuw koop, want meestal is het hoe ouder hoe lekkerder ze afdrogen. Tot de gaten er in vallen, dan moet je wel......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wassen met een schep zout schijnt ook te helpen. En vooral niet in de droger doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verfstoffen en het 'papmiddel' dat gebruikt is om de handdoek stevigheid te geven, maken de handdoek waterafstotend.
Je kunt een handdoek het beste voor gebruik een nacht in koud water weken: daarna wassen (geen wasverzachter gebruiken); de eerste paar keren niet in de droger doen, maar uithangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk, oma weet raad :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O ja nu +2 over een maandje...
zoals bovengenoemd,

anders wassen met schep soda
(geen wasverzachter wederom)