Hoe kom ik van mijn stof af?

Ik stoffer 3x per week stofzuig 2x per week en nog blijft het stof er liggen, hoe kom ik er af, als er een apparaatje moet kopen heb ik een budget van €50,-

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe je stoffen met een stofdoek of met een vochtige doek, dat scheelt een hoop, met een stofdoek verplaats je het stof met een vochtige doek neem je het stof op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je wat vaker van huis bent. Dan valt er ook minder stof! En nat afnemen, inderdaad.

Het beste antwoord

Misschien is de zuigkracht van je stofzuiger niet goed of leeg je de zak niet vaak genoeg. Maar het kan ook zijn dat je verkeerd stofzuigt, raar maar waar. Als je stofzuigt dan dwarrelt een deel van het stof door de lucht i.p.v. dat het opgezogen wordt en dat stof valt dus ook weer neer. Dit kun je verminderen door bij het stofzuigen de stang enz. van boven naar beneden te laten gaan en dan gelijk nog een keer of een paar keer van links naar rechts. Ik heb dit jaren geleden een keer op t.v. gezien en het werkt echt. Ik hoop alleen dat ik het je goed duidelijk heb gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danku,

Andere antwoorden (4)

Het is nu toch mooi weer, zet lekker een dagje alle ramen en deuren open. En dan alles goed schoonmaken, alles kussens en dekens enzo goed uitkloppen buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt nooit helemaal van stof afkomen. Ik weet niet of je ook nog huisdieren hebt, maar stof bestaat uit een heleboel bestanddeeltjes waaronder bijvoorbeeld haren en dode huidcellen (van mensen en dieren). Met dit weer de ramen openzetten kan juist ook weer zorgen voor stof, kijk maar eens wat er aan stuifmeel op je auto zit als je hem nog maar een dag geleden gewassen hebt...

Blijven doen wat je al doet, dus. Misschien kun je als extraatje nog de matten, banken en fauteuils uitkloppen, gordijnen wassen en de hond flink borstelen. Maar als je zegt 'het stof BLIJFT er liggen', zou er ook iets met je stofzuiger aan de hand kunnen zijn natuurlijk (filter/zak vervangen?).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je droog afstoft kun je het is met een vochtige doek proberen met een droge doek verplaats je als ware het stof en met een vochtige doek blijft het aan de doek zitten en kun je de doek uitspoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hebben een luchtzuiveringsapparaat gekocht, wat zeker aan te raden is. Wij hebben ook zo'n last van stof door onze twee lieve katten. Het luchtzuiveringsapparaat werkt niet alleen voor geurtjes maar zuigt ook een deel van het stof weg! Zijn overigens wel duur....