Kan je textielstift nog uit kleding krijgen?

Ik heb per ongeluk een vlek op mn moeder haar blouse gemaakt :( :(

Sorry als t in de foute categorie staat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.1K

Antwoorden (5)

Dan zul je het toch wel een behoorlijk aantal keren moeten wassen, ik kleurde mijn stiksels er weleens mee als ik een broek geverfd had, die moest ik na een tijd (een aantal maanden)wel bijkleuren omdat de kleur vervaagde

Toegevoegd na 50 seconden:
de kleur vervaagde dus ik weet niet of de kleur er helemaal uitging, zover heb ik het nooit laten komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er al aan wat voor textielstift het is.

En het ligt er erg aan van wat voor stof die blouse is.

En het ligt er aan hoe lang geleden die vlek gemaakt is.
Voor alles geldt: hoe sneller je er bij bent, hoe beter.

Als de bloes van katoen is, dan kun je met veel dingen experimenteren, maar als het gekleurde katoen is,
dan heb je weer kans dat je de kleuring - verf - van de blouse zelf verwijderd.

Melk is overal goed voor: schijnt te werken op bloedvlekken, inktvlekken en watervaste stiften. Laten weken in de melk en dan met een lepel over de vlek wrijven.

Deppen met verdunde chloor kan heel goed op een witte katoenen blouse.

Omdat de omstandigheden niet bekend zijn,
geef ik je een link naar een heleboel vlekkentips.
http://www.ouders.nl/muit2005-vlekkentips.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien die stift gemaakt is om textiel te kleuren, geef ik je weinig tot geen kans om die vlek weg te krijgen.
Nieuwe bloes voor je moeder via de verzekering misschien?
anneliez
13 jaar geleden
Probeer ACETON.
Dit middel lost vrijwel alle inkten uit permanent-markers op.
Je kunt dan het beste aan de onderkant van de vlek een adsorptiemiddel nemen, zoals wc papier en bovenop spuit je druppelsgewijs de aceton die zich niet buiten de vlek moet kunnen uitbreiden.
De aceton lost dan de kleurstof op en trekt het in het wc papier wat je een aantal keren moet vervangen.
Een fale restvlek(of kring) laat zich dan weg wassen als de aceton er niet meer uit trekt.
Check wel eerst of de stof van het shirt tegen aceton kan, meestal is dat zo.
Ik heb menig lijn- en verf/inktvlek met aceton kunnen verweideren, het wert stukken beter dan wasbenzine etc in is niet erg giftig.
Doe het wel in een goed geventileerde ruimte uit de buurt van vonkvormende elektronica of vuur, aceton is zeer brandbaar.
Aceton is verkrijgbaar bij oa.bouwmarkten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kleding valt onder de inboedelverzekering.
Gewoon even met je verzekering bellen.