Voor het ontgeuren van nieuw plastic gebruiksmaterialen kun je het bestNatriumpercarbonaatgebruiken.
Met dit middel sla je twee vliegen in één klap, het material wordt schoon/steriel door dit product en door de actieve zuurstof ook nog eens ontgeurd.
Huismiddeltjes als azijn ontgeuren ook maar desinfecteren niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het in te vriezen....is een oude Tupperware truc!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat leuk, die ken ik niet, bedankt voor de tip +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad en het werkt heel goed. +1
Bedoel je de geur van het plastic zelf ? Dat zijn de weekmakers en die verdwijnen vanzelf, maar uit iets dat erg sterk geurt, zou ik geen eten en drinken nuttigen.

Als een plastic verpakking erg is gaan ruiken naar dat wat er in gezeten heeft (waspoeder, kerrie, joghidrink, ranja), kun je proberen het een nachtje in de vriezer te leggen, of de beker een paar dagen weg te zetten met koffieprut er in.
In het ergste geval (als het echt Tuppereware is of een vergelijkbare kwaliteit) kun je het zelfs bij ernstige vervuiling een paar dagen in de tuin begraven.

Toen ik nog Tupperware-demonstratrice was (en deze tips ongeveer dagelijks moest herhalen) heb ik al die trucs natuurlijk uitentreuren zelf uitgeprobeerd. Een goed jaar - en kastenvol Tupperware - later (het puilde echt uit alle hoeken en gaten tegen die tijd), ging mijn man de tuin omspitten en vond enkele van de bekers en bakjes die ik bij wijze van test in het begin in de borders had begraven.

Waarop hij met de oogst binnenkwam met de melding : Volgens mij moet je nu echt een keer gaan stoppen, Leen ; het groeit nu al in de túin !

Niet vergeten later weer op te graven dus. Maar...ze roken niet meer !!