Zijn overgordijnen nodig om de kou buiten te houden als je al dubbel glas hebt.?

een jaar geleden
in: Energie
1.6K
TurfGraver
een jaar geleden
Alles helpt, al is het een beetje extra.
Inekez1
een jaar geleden
Wat voor dubbel glas heb je? HR+++ glas isoleert veel beter dan oudere of goedkopere types dubbel glas. Ook het soort kozijnen waar je glas in zit kan verschil maken in de isolatiewaarde van het gehele raam. Zolang je verwarming niet tussen raam en gordijn in zit, hebben overgordijnen altijd extra isolatiewaarde vergeleken met ramen zonder overgordijnen.

Antwoorden (1)

Als je energie wil besparen, ja.
Zorg wel dat de warmte niet tussen het glas en de gordijnen terecht komt, maar echt in de kamer.

Als je geld wil besparen, houdt dan rekening met een behoorlijke terugverdientijd.
Goedkope (lees: dunne) gordijnen isoleren slecht. Dikke gordijnen zijn over het algemeen weer duur.