kun je een radiator knop vervangen door een thermostaat knop?

wij hebben overal verwarming hangen met 'plus naar min' draaiknoppen. deze staan op woon niveau helemaal open, is het interessant om de knoppen te vervangen door thermostaat knoppen dat je per ruimte de kachel aan kan zetten of kan dat ook met de plus naar min draaiknoppen die er nu op zitten

een jaar geleden
in: Energie
1.8K
TurfGraver
een jaar geleden
Let wel, de centraal thermostaat is leading.
M.a.w. je kunt niet een ruimte verwarmen als die uit staat.
fremar
een jaar geleden
https://www.gamma.nl/klusadvies/a/radiatorkraan-vervangen
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Als je huiskamer thermostaat het seintje krijgt, de kamer is warm genoeg heeft een thermostatische kraan weinig nut in een slaapkamer of bovenverdieping en zal daar koeler/kouder aanvoelen.

Antwoorden (1)

Met plus naar min draaiknoppen moet je zelf per ruimte de temperatuur in de gaten houden en de kranen verder dicht of open draaien.
Thermostaatknoppen die stel je per ruimte in en die regelen het dicht en opengaan automatisch.
Je kiest dus voor goedkoop (de omslachtige kranen die je nu hebt), of gemak (dat zijn de duurdere automatische thermostaatkranen).
een jaar geleden