Max. 5 min douchen, thermostaat lager... waarom niet in de woningbouw dubbele lagen isolatieplaten?

een jaar geleden
in: Energie
1.3K
ronron1212
een jaar geleden
Als dat er nog niet in zit is dat moeilijk als nog te plaatsen. In de nieuwbouw is dat wel goed geregeld.
tinus1969
een jaar geleden
Je kunt ook allebei doen - dat is het effectiefst.
Utrecht
een jaar geleden
Max. 5 min douchen en de thermostaat lager kan je vandaag al doen en daarmee direct je kosten verlagen.
Hoe snel kan jij dubbele lagen isolatieplaten installeren?
teusvh
een jaar geleden
Het maken van steen- en glaswol kost ook bergen energie. Ergens houdt het op natuurlijk, in de zin dat het dan meer kost dan het ooit nog kan opbrengen in termen van energiegebruik.

Antwoorden (1)

Je gaat in je vraag er van uit dat het of/of is. Maar het is en/en.
Woningen worden nu extra geïsoleerd, daar wordt uitgebreid subsidie voor gegeven. Om dat bij bestaande bouw te doen heeft heel veel en snel effect: dat is waar al mensen wonen die daardoor minder energie gaan gebruiken. En als ze korter douchen, dat scheelt veel want warm water kost veel energie.
Als je stelt dat de woningbouw dubbel moet gaan isoleren, dat is absoluut al een feit. Er wordt (in Nederland althans) geen woning meer gebouwd die niet tiptop geïsoleerd is.
een jaar geleden