Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik het weer ( zwarte plekken) uit een eiken tafel

Ik heb een Oisterwijk eiken tafel die de hele zomer buiten heeft gestaan en waar nu zwarte weer plekken inzitten.
Hoe krijg ik deze plekken er weer uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik heb bij mijn houten tuintafel de hogedrukspuit erop gezet. Daarna ingewreven met olie(of iets dergelijks) en hij zag er weer als nieuw uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lesdunes heeft helemaal gelijk! Probeer het met een hogedruk spuit, de kans is erg groot dat alles weggaat.
Mocht niet alles eraf gaan dan kan je na het drogen even kort een schuurmachine eroverheen halen.
En dan zet je hem opnieuw in de olie of lak. Wat je zelf prefereert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht na het gebruik van de hogedruk&schuren er nog steeds weerplekken in het hout zitten dan kun je bij de schilderszaak "ontweringswater"halen dit is bedoeld om weerplekken uit hout te verwijderen

Toegevoegd na 2 minuten:
Daarna de tafel weer lakken of olie aanbrengen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is het hout helemaal blank te schuren met grof schuurpapier, dit doe je met de nerf mee. daarna na schuren met fijn schuurpapier tot het hout glad aanvoelt.
Stof verwijderen en daarna beitsen, oliën of lakken.
Als de tafel buiten blijft zeker 2 maal per jaar behandelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding