Moet een toiletpot in de badkamer afgekit worden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
31.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand geeft iedereen een - , graag toelichting!

Het beste antwoord

Nee hoor, dat is helemaal niet nodig. De toiletpot staat op een mof welke volledig is afgesloten. Kit onder de toiletpot is overbodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

In principe niet.. meestal zijn ver zichtbaar of onzichtbaar vastgeschroefd... tenzij je een toiletpot hebt die vast zit aan de muur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het wel doen ander gaat er water onder lopen en als je het niet kan drogen gaat t op den duur stinken

Toegevoegd na 1 minuut:
mijn toilet is ook gekit door het bedrijf zelf ..dus ik denk dat t gewoon zo hoort on een badkamer ..het staat overigens ook netter

Toegevoegd na 11 minuten:
kijk even op deze kluswijzer daar staat welke kit je nodig hebt voor de wc pot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan die minnaar het even toelichten
of was het teveel moeite even de link te lezen
Nee. Een toiletpot wordt met een rubberen mof op de afvoed aangesloten. Hier is afsoluut geen kit bij nodig.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.werkspot.nl/klustips/tip/71/afvoer/321:
Om de pot te plaatsen is er een afvoermanchet nodig waarin de uitlaat van de pot geschoven wordt. De manchetten zijn voorzien van ribbels waardoor een goede afsluiting verkregen wordt. Er zijn verschillende manchetten leverbaar waarvan twee de meest voorkomende de rechte en de excentrische zijn. De excentrische is nodig als de pot iets anders gemonteerd gaat worden ten opzichte van de oude aansluiting (afbeelding 8).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet nodig zowel bij staand of hangend.
MAAR: wel hygienisch daar er dan geen vuil in de naden kan komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel verstandig om te kitten.
Voor vuil.
En voor het beschermen van de pot. Voor het slijten van het matariaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de werking van het toilet is het niet nodig. Wel is het zo dat als je water over de vloer krijgt van het baden of zo kan het water langs de afvoer naar een lager gelegen verdieping lopen. Dit kan vervelende gevolgen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel doen.

Als eerste de vraag welk type toiletpot gebruik je? Een vrijhangende of een staande.

Als je een staand toilet gebruikt kan er bij de aansluiting tussen je pot en de vloer een naad(je) ontstaan. In een badkamer, waar het regelmatig vochtig is, kruipt dat vocht tussen je pot en vloer. Hier kan het problemen veroorzaken omdat er vocht in je vloerconstructie kan komen.

Bij een vrijhangend toilet kan er door het gebruik ruimte ontstaan tussen je toiletpot en je betegelde muur. Hier wil je natuurlijk geen vocht hebben. Bij een vrijhangend toilet hoef je dan de onderzijde niet af te kitten.

Robert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is eerst de vraag waar u het wilt kitten. Op de potsok zelf is geen kit nodig.
Om de toiletpot zelf te kitten kan raadzaam zijn.

Voor het vastzetten van de pot heb je natuurlijk potschroeven, gebruik hiervoor RVS of messing schroeven, Deze roesten niet en zullen dus bij losdraaien (na een jaar of 7 in het algemeen) makkelijk meewerken.

Waarom is kitten dan raadzaam?

als de pot op een tegelvloer zit dan kan er altijd water of urine onder komen. Zowel water als urine kunnen op den duur gaan rotten en stinken.
Om dit te voorkomen kun je het beste de pot afkitten.
Dus mijn antwoord op u vraag moet eigenlijk zijn.

Nee, je moet een pot niet kitten, maar om hygiene redenen is het zeker raadzaam.