Verscheidenheid in kwasten en rollers is enorm groot.

Wat je het beste kunt gebruiken is afhankelijk van het soort verf dat je gebruikt, de structuur van de achtergrond, wat je gaat verven (denk bv aan hoekjes bij ramen ed) en de grootte van het oppervlak.

Je kunt je het beste laten informeren bij een goede verfwinkel, of de bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet met deze vraag naar een bouwmarkt of verfwinkel gaan.
Neem specifieke informatie mee over de ondergrand en de verfwens (glad, structuur etc) mee. De medewerkers daar helpen u graag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vachtroller wordt gebruikt om muurverf op plafond/muur aan te brengen. Naast de normale vachtroller is er ook de anti-spat vachtroller. De anti-spat vachtroller is ideaal voor het schilderen van plafonds. Tijdens het schilderen heeft u dan veel minder last van verfspetter.
De structuurroller wordt gebruikt om structuur op de muur aan te brengen. Meestal wordt eerst met een normale roller de muurverf aangebracht, waarna je met de structuurroller als laatste er overheen gaat om de gewenste structuur zichtbaar te maken.
Ook kun je een blokkwast of een ronde kwast gebruiken
er na gelang wat je het beste ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je muren en plafonds schildert dan gebruik je in het algemeen latex of een latex product (structuurverf).
lakken en andere verfsoorten gebruik je voor hout.

Als je latex wilt schilderen dan doe je dat met een blokwitter, wil je een roller gebruiken dan doe je dat met een vachtroller.

voor andere verfsoorten gebruik je schilder kwasten of schuimrollers. voor acrylverf is er een speciale roller (superflock) deze heeft een top coating die de dunne acryl verf perfect aftopt.

TIP: kwasten met witte haren zijn alleen geschikt voor latex of lijm. Kwasten met zwarten haren zijn geschikt om te schilderen.
Haal voor gebruik de kwast even over een stukje schuurpapier of baksteen om de losse haren eruit te halen.

voor voorbeelden kijk op de link