Waarmee zaag je vloertegels?

Ik moet voor mijn vloer tegels in hoekjes zagen, en ook verwarmingsleidinggaten maken. Met een steenboor & decoupeerzaag (met tegelzaagjes) kom ik niet door die geharde tegels heen. En tegelsnijder kan niet verstek zagen. Dus wat dien ik hiervoor te gebruiken?

Toegevoegd na 1 uur:
En wat doe ik betreffende de ronde gaten, voor leidingwerk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Haaks slijpertje uitgerust met een diamantschijf!

Toegevoegd na 2 uur:
In aansluiting op jouw toevoeging: Ook dat gaat met de haakse slijper prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met een watergekoelde tegelsnijmachine. Vaak kan je via de tegelwinkel wel een apparaat gebruiken voor een paar tegels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een Widia zaagje is het mogelijk om tegels te zagen met de hand of decoupeerzaag En als er hele rare hoekjes zijn kan je de zaagjes ook kopen voor een figuurzaag. Kijk of vraag er maar eens naar in de bouwmarkt of bij een speciaalzaak.