Zijn terugslagkleppen ook bij de gewone bouwmarkten te koop?

Door de wolkbreuk van gisterenmiddag kwam het water door het doucheputje omhoog en stond de gang en de keuken helemaal onder water. Het advies dat ik van een kennis heb gekregen is een terugslagklep op het riool plaatsen. Ik heb op internet zitten te neuzen en vond deze eigenlijk alleen bij de speciaalzaken tegen ongeveer 500 euro!!! Kan dat niet goedkoper?

Toegevoegd na 1 dag:
We hebben besloten om eerst een rioleringsbedrijf in te schakelen om te kijken waar nou precies het probleem ligt. Wellicht dat we hierna toch de gemeente aansprakelijk kunnen stellen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Bijgevoegd de link naar de site van Wildkamp.

Hier kun je de terugslagkleppen in elke pvc maat 'online' bestellen. Het bedrijf heeft landelijke dekking.
Denk wel even om de minimale waterdruk die de klep nodig heeft om open te gaan.

http://www.wildkamp.com/wildkamp/Terugslagkleppen%20lijm_c_2010240-4?gclid=CPGN2b2k6aICFVMv3godUxk60w
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zou rond de 60 - 80 euro moeten zijn. Alleen bij de professionele bouwhandels verkrijgbaar voor die prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.bengshop.nl/items.php?shop=4&lang=nl&menu=392070 check het uit....
dat werk alleen als je er een pomp achter zet ,de druk die een terugslagklep nodig heeft om goed te werken is meer dan 0.07 bar die je normaal op de begane grond haalt tot aan het riool
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken de situatie niet ter plekke maar:
Hou er wel rekening mee dat als je zo'n klep monteert,
jou eigen regenwater dat vanaf de goten komt
(voor en achter) niet weg kan
en zo alsnog bij je door de riolering naar binnen kan komen
dit kun je weer oplossen door overstort klepje te maken zo laag mogelijk bij de grond.

Wij hebben zo iets ook eens mee gemaakt en hebben gelukkig alle schade van onze verzekering vergoed gekregen.