Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Dat is een bladscheider of bladvanger.

Blad en andere stukjes rommel die van boven met het water mee komen, worden door het simpele stukje kunststof gescheiden van het regenwater.

Let wel: dit soort dingen werkt eigenlijk alleen voor kleine hoeveelheden blaadjes en troepjes. Ik heb die dingen weer weggehaald omdat ze continu verstopt raakten met teveel blad en er dan helemaal geen water meer door de buis kon. Bij mij komt nu al het water inclusief troep in een grote regenton, met bovenaan een overloop waardoor schoon water wegloopt. De troep bezinkt onderin de ton en gooi ik er regelmatig uit.
(Lees meer...)
Inekez1
5 maanden geleden
Deze termen verwijzen naar een inzetstuk of rooster dat voorkomt dat bladeren, takjes en ander vuil via de regenpijp in de riolering of regenton terechtkomen.
Bladvanger of Bladrooster
(Lees meer...)
Toegevoegd op 22 juli 2025 09:51: tekst
5 maanden geleden
Verzamelbak of groffilter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing