Kan ik twee luidsprekers veilig aansluiten op een kabel van 0,75 mm?

Ik wil als leek zelf een kabel aanleggen, en zit met de volgende vraag: kan ik twee Sonos luidsprekers veilig aansluiten op 1 stroomkabel van 0,75mm dik en 3 meter lang? De reden dat ik het liefst deze kabel gebruik, is dat die minder zichtbaar is dan een dikkere kabel. Ik weet echter ook dat dit soort kabels normaliter bedoeld zijn voor lichtere huishoudelijke apparaten en wil echter vermijden dat de kabel oververhit zal raken en mogelijk brand veroorzaakt. Alvast bedankt voor het antwoord!

een jaar geleden
Oswald
een jaar geleden
je bedoeld 0,75 mm2. Kan, er treed wel wat verlies op. Maar is nihil. De bas bedoel ik dan hoge tonen halen het toch wel.

Het beste antwoord

Geen enkel probleem, de kabel zal niet voelbaar warm worden.
een jaar geleden
Bill
een jaar geleden
Hoi Janjan, dankjewel, goed om te weten! Ik ga er dan mee aan de slag.