Is dit goed voorgestreken, of hoe kan ik zien of het goed is gegaan voordat ik ga latexen?

Ik heb de muur van gipsplaten voorgestreken met de Primer can Tint (volgensmij is dat het merk). Maar ik wil gaan latexen alleen weet niet of het goed is gegaan. Is zonde om te latexen zonder dat ik weet of het goed is gegaan. Kan ik dit aan de gipsplaat voelen oid?
Hier een foto van de slechtste muur. De andere is gewoon beetje glimmend.
En als laatste. Als er een paar druppels te zien zijn in dat voorstrijk of misschien dat ik een keer perongeluk
Dubbel over de muur ben gegaan. Is dit in de latex later dan te zien?

Picture for question
een jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Voorstrijk ziet er goed uit. Waar je 2 keer over gegaan bent zie je niet terug. De druipers ook niet denk ik, tenzij je ze heel makkelijk kunt voelen.

Wat je absoluut WEL gaat terugzien na het schilderen met latex zijn de geplamuurde gaten. Die had je even moeten schuren voordat je ging voorstrijken. Kan alsnog wel, maar dan moet je die stukjes daarna even opnieuw met een rollertje voorstrijk behandelen.

Er lijkt een beschadiging in de gipsplaat op de foto te zitten. Plamuur dat ook gelijk even dicht. Dan schuren met heel fijn schuurpapier, afstoffen en voorstrijken.

Wil je gewoon nu schilderen met latex, gebruik dan een roller met grove structuur. Je hele muur wordt dan een beetje gebobbeld waardoor alle kleine oneffenheden zoals druipers en plamuur niet meer opvalt.
Inekez1
een jaar geleden
GoeieVraag300
een jaar geleden
Maar we hebben die stukken geplamuurd en opgeschuurd. Als ik er overheen wrijf dan voelt het glad. Niet dikker oid. Of hoe kan ik zien wanneer het goed is?