Hoe kleef ik een foto netjes op een harde ondergrond, zonder bellen of blazen?

Graag had ik enkele foto's zelf op mdf of kunststof gekleefd om op te hangen. Wie kan mij zeggen welke harde ondergrond ik het beste gebruikt, waar ik die vind.
Welke lijm gebruik ik best en hoe hang ik m'n foto's dan omhoog (welk ophangsysteem is het handigst)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er is zelfklevend kunsstof op de markt wat hiervoor gebruikt wordt. Als je in het telfoon boek even een foto/grafische vormgeving & fotograaf bedrijf zoekt, kan je daar waarschijnlijk de boel op laten plakken; Ggearandeerd succes. Sinds ik in Ensschede een zaak heb die dit doet, laat ik alles op 1mm kunsstof plakken. VEEL netter in een lijst oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

t mooiste systeem is dubbelzijdig plakband dat kan je op maat knippen en j ziet het niet
ophangen met een rails aan t plafond en met dikke visdraad bevestigen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het perse zelf wilt doen, kan je het beste lijmspray gebruiken. Maar niet de goedkope maar de betere soorten. Omdat je anders kans hebt dat het na een jaar eraf valt. Gaan hiervoor eens informeren bij de betere kunstmaterialenhandel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een lamineerapparaatje, kosten tegenwoordig niet veel en werkt altijd mooi glad en conserveert als het ware je foto`s. Tussen de lamineer folie kan er oog geen stof of vlekje opkomen en is super stevig. De Hema heeft al heel goede en ikzelf lamineer veel wat ik bewaren wil of ophangen. Ik heb er zelfs place-mats mee gemaakt. Ook diploma`s of oorkondes/getuigschriften zijn zo beschermd. Echt, je hebt er veel plezier van!

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt gewoon zo`n hoekje met haakje aan de achterkant plakken net als een schilderijtje om hem op te hangen.