De zwarte buis op de achtergrond lijkt erg veel op een harde kunststof. De koppeling met de schroefdop is moeilijk te onderscheiden door de neerslag die erop zit. Onder in de foto (de bocht van de koppeling) zie ik een gele kleur en dat zou kunnen wijzen op koper..
Krap met een scherp voorwerp het neerslag van de randen en let op de kleur. Is het geel, dan is het koper. Is het grijs en erg hard, dan is het ijzer. Is het grijs en kun je er met een stanleymesje een zachte schilfer afsnijden, dan is de kans groot, dat het lood is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Kun je er een schilfer af snijden, laat deze dan eens vallen in een beker water. Blijft de schilfer drijven of zakt ze slechts langzaam, dan is het kunststof. Zakt de schilfer "als een baksteen", dan is het lood.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Ozewiezewozewie...
Het gaat om een schilfer van het metaal. Is het scherp en hard, dan is het ijzer; is het zacht, dan is het lood.