Moet ik voordat ik vloertegels ga leggen ook voorstrijken nadat ik de vloer heb geegaliseerd?

Bij de voordeur, dus buiten wil ik nieuwe tegels leggen over de oude tegels. Voor de zekerheid heb ik de vloer geegaliseerd. Moet ik nu alsnog eerst voorstrijken alvorens de niewe tegels kunnen worden gelegd

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K
TurfGraver
4 jaar geleden
Als het sterk zuigend is, ja.
marjolein55
4 jaar geleden
Zand met cement mengen daar de tegels bovenop leggen verzakken die ook niet meer

Antwoorden (1)

Voor strijken is alleen nodig als er een extra laagje nodig is omdat alles het niet hecht of als de vloer wel heel snel vocht op neemt. Nu gaat het om nieuwe tegels over oude tegels, dus voorstrijken hoeft niet. Behalve als je denkt dat het anders niet hecht. Maar te droog wordt het niet.