Hoe voorkom je het (ietwat) losser gaan zitten van een hangtoilet?

Ik heb al eerder de moertjes op de bouten, waarmee het hangtoilet is bevestigd aan de muur vast gedraaid. Maar na een paar jaar draaien de moertjes toch een weinig los, waardoor het hangtoilet begint te tikken/kraken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Je kunt er een tweede moer opdraaien zodat de eerste niet losraakt. Of een veerring achter de moer op het draadeind, maar wel oppassen dat het keramiek niet scheurt. Meest veilige optie is de tweede moer.
paulus811
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of een borgmoer gebruiken..
paulus811
7 jaar geleden
Ook een prima optie.
Gebruik een borgmoer. Door de kunststof ring die erin zit draait deze niet uit zichzelf los. Een andere optie is om de moer vast te zetten met een druppeltje Loctite. Dit is een soort lijm die, als het moet, wel weer los te draaien is. Deze is te verkrijgen in verschillende "sterktes".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
sanitaire silicone gebruiken.