Is UTP en stroomkabel samen af te dekken tegen vocht?

Ik moet een 1amp 12v stroomkabel samen met een utp kabel via een lasdoos over het dak naar een reeds bestaand gat op de bovenverdieping loodsen.
Zijn beide kabels zonder storing te krijgen samen af te dekken?
Wat is aan te raden om uit de lasdoos als 1 kabel over het dak te trekken?

8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, UTP en stroomkabel kunnen samen afgedekt worden tegen vocht. Hiervoor kun je een waterdichte buis of een waterdichte kabelgoot gebruiken.
Bronnen:
4 maanden geleden