Hoe kan het dat onze nieuwe Thermostaatkraan heel weinig water geeft?

Onze oude Bad/Douche thermostaatkraan werkte niet meer goed.
Nu hebben we een nieuwe gekocht maar nu hebben we erg weinig waterdruk.
Douchen gaat nu niet goed en het badwater is al koud voor het vol is.
Wat is hier fout gegaan?
Aan de wastafel heb ik wel goed water.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
15.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je hebt de temperatuur van de geiser/ boiler/ cv ketel zelf niet lager afgesteld?

Antwoorden (3)

Het lijkt er opdat er ergens een stukje verpakking of afdek-dopje is blijven zitten.
Als dat niet het geval is, dan opent de kraan niet goed en zal je terug moeten naar de leverancier voor garantie.
jc54
8 jaar geleden
Vaak moet een mengkraan even ingesteld worden. De gebruiksaanwijzing geeft dit aan. Verder kan er marginaal drukverschil zijn wanneer het aangevoerde warme water bijvoorbeeld erg warm is (moet er veel koud water worden bijgemengd) of het koude water erg koud (relatief veel warm water bijmengen). Aangezien de warmwatervoorziening altijd de beperkende factor is, zal het koude water worden terug geregeld en zal dit in een kleinere waterdoorvoer leiden. Zo te horen is het in dit geval zo extreem dat dit echter niet de oorzaak zal zijn.
8 jaar geleden
Het lijkt er op, dat de kraan verkeerd gemonteerd zit, dat warme en koude leiding verwisseld zijn. Dat zou niet mogelijk moeten zijn, maar soms worden bij het installeren de leidingen verwisseld, en er zijn thermostaatkranen, die op beide manieren gemonteerd kunnen worden. De door jou gebruikte thermostaatkaan zou ook tot deze categorie kunnen behoren.

Toegevoegd na 23 uur:
Ter toelichting: de warme leiding zit links bij de open-dicht knop, de koude rechts bij de temperatuurregelknop.