Hoe verf je een gelakte trap?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of helemaal blank schuren, gronden en lakken, of licht opschuren en lakken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tip: om en om verven, dus een tree wel en dan weer niet, en na een week andersom. Dan duurt de klus wel langer, maar je kunt dus altijd naar boven lopen als dat nodig is.

Het beste antwoord

De trap vetvrij maken, schuren, stofvrij maken en lakken, kies voor een lak op waterbasis, omdat deze over alle soorten lak gebruikt kan worden. Eventueel herhaal je het schuren en stofvrij maken voor met een tweede laag, alleen gebruik je dan fijner schuurpapier om lichtjes op te schuren. Als de kleur erop zit kun je ervoor kiezen er een laag trappenlak eroverheen te zetten na het licht opschuren en stofvrij maken, zodat de trap minder snel beschadigd. Laat je over het product en kleur voorlichten door de bouwmarkt, of verfspeciaalzaak (dit omdat je niets zegt over soort lak).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Best even (licht) afschuren en dan met een of andere goede houtverf verven.