Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe hang ik een tv op aan een gipsblokken muur?

Ik heb een mooie Vogels muurbeugel voor mijn tv gekocht, helaas kwam ik er achter dat mijn muur uit gipsblokken bestaat en dus snel afbrokkelt. De beugel die ik heb gekocht is naar voren te trekken zodat te tv zo'n 60 van de muur uitsteekt (een grote hefboom dus). Hoe kan ik dit het beste bevestigen?

Toegevoegd na 1 uur:
Met 60 bedoel ik 60 cm

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ervan uitgaande dat die muur verder sterk genoeg is:
Chemische ankers.

In dit geval heb je geen speciale nodig.
Gewoon boren, en gat goed uitzuigen met stofzuiger.
beetje bruislijm in het gat, plug erin en alles vast schroeven.
1 dag wachten voordat je de tv eraan hangt.

Als je haast hebt echte chemische ankers kopen, die harden zeer snel uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie! Denk dat ik dat eens ga proberen. Dat zou het eruit komen van de pluggen dus voorkomen? En kan ik de tv dan ook de volle 60 cm van de muur uit laten steken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de muur verder goed is, geen probleem. Wel goed spul kopen, geen pluggen en lijm of kit die al 20 jaar in de schuur ligt.. De pluggen zullen blijven zitten, maar bij een slechte muur kan je wel een stuk muur eruit trekken. Maar dan zou je nu al schuren e.d. zien, niet iets om je zorgen over te maken hoor. Ik zou het wel testen: een paar tassen met waterflessen o.i.d. eraan hangen, een stukje zwaarder dan je t.v.
Chemische ankers is een goed idee, maar omdat je het over de hefboom hebt moet je zorgen dat je grondplaat groot genoeg is... En dat is bij die vogels beugels lang niet altijd het geval... las of monteer een grotere grondplaat (minimaal 45cmx45cm) op die plaat van de Vogels beugel. Anders trek je die chemische ankers met gips en al weer uit de muur...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding