Welk mes of gereedschap kan ik het beste gebruiken om een dik vloerkleed in stukken te snijden?

En wat moet ik er onder leggen, zodat ik het laminaat niet beschadig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.9K

Het beste antwoord

Dit kun je het beste doen met een tapijtmes, dat is een mes met een haakvormig snijblad. Als ondergrond voor het snijden kun je een oud stuk vloerbedekking of een oude plank gebruiken. het makkelijkst kun je snijden in de onderkant van het kleed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat gaat uitstekend met een stanleymes. Leg er een dikke houten plank van afvalhout (zonder spijkers, uiteraard) onder.
Amadea
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
ter ondersteuning
http://www.gereedschap.net/handgereedschap/stanleymes
zie ook het ronde mesje
++