Kun je alle voegen van wandtegels met kit doen?

Ik hoop daarmee minder last te hebben van verjeurende voegen rond bad/douche

Toegevoegd na 30 minuten:
verKLeurende ;-)

9 jaar geleden
14.3K

Het beste antwoord

Als je vekleurende randen of voegen hebt, dan chloor erop aanbrengen en een nachtje laten intrekken. Ze worden weer helemaal wit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou de voegen ( buiten de hoeken) zeker niet met kit doen. Dit word geheid een rommeltje, en vuil krijgt dan kans zich te hechten. Beter is het om voegenverf te gebruiken. Wellicht moet je het met de kleur wit om de paar jaar overdoen. Maar het spul werkt makkelijk ( je hoeft niet met een penseeltje in te kleuren) je vrijft het er gewoon met een spons in. Het hecht namelijk niet aan de tegels.

Toegevoegd na 11 minuten:
Met hoeken bedoel ik de binnenhoeken. De buitenhoeken ook niet met kit.
Frimu2
9 jaar geleden
Het kan.

Of het mooi wordt?
Voegen zijn mooier, en als voegen lelijk worden is er iets anders aan de hand.
Maar het kan mooier worden dan lelijke voegen.

Of het lang mee gaat?
Ik vrees van niet.
Kitranden gaan vaak al niet al te lang mee.
Zeker goedkope kit die niet al te goed hecht gaat soms maar een paar jaar mee.
Goeie (dure) kit op een schone ondergrond kan wel lang meegaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Frimu2
9 jaar geleden
Tja....idd het kan :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kit vloeit veel minder goed als een voeg, het vraagt daardoor veel meer aandacht om het goed waterdicht te krijgen.
Een voeg kruipt ook onder de randen van tegels. kit blijft aan de oppervlakte.
Het is beter aandacht de besteden aan een goede kwaliteit voeg, want daar kan behoorlijk verschil in zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In dit geval ben ik dan ook zeker niet voor kitten.
Ik stel alleen dat het kan en daarna geeft ik redenen om het just niet te doen.
Nee, kitvoegen gaan doorgaans maar enkele jaren mee en daarna is de waterdichtheid van de tegelwand niet meer gegarandeerd. Bovendien blijft kit ook niet vrij van vuil en is verkleuring mogelijk.
Voegen worden door gebruik en vuil donkerder, dus dit zal op een licht voeg eerder opvallen. Kies dus voor een donkere voeg, bijvoorbeeld donker grijs.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kit heeft een geschatte levensduur van 2 jaar. Het afkitten van voegen zal meer op een gevecht lijken om een perfect resultaat te krijgen.