Lampje aan zonder stopcontact, kan dat?

Ik heb een lampje gekocht maar op de plek waar ik het neer wil zetten is geen stopcontact.. Is er een manier om toch stroom te geven aan dat lampje?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen probleem: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aggregaat_(generator)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha. Een aggregaat voor een lampje.
Nou ja, het werkt wel. Ik zou het eerst met een verlengsnoer proberen.
Thecis
9 jaar geleden
Bluetooth-stroom.
Inductie-overdracht
Een hometrainer ernaast
Zonnecellen en een accu Maar het aggregaat kan ook, die is wel gemakkelijker dan deze opties.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha. Een verlengsnoer had ik natuurlijk ook wel aan gedacht alleen moet de kabel naar de andere kant van de gang.. Aggregaat voor een lampje is idd geen optie nee..
Thecis
9 jaar geleden
Aggregaat is wel humor :D
Echt een scouting oplossing overigens

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je een lamp hebt gekocht op netstroom van 230 volt. Het kan dan wel met een 12 volt accu of batterij en een omvormer naar 230 volt. De accu zal niet lang meegaan, maar voor een kast kan het net genoeg zijn.

Overigens is het dan veel handiger om de kast te verlichten met een led-lamp op batterijen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een zogenaamd verlengsnoer is voor dat soort situaties heel geschikt.

Aan de ene kant van zo'n verlengsnoer zit een stekker die je in de wandcontactdoos stopt en aan de ander kant van het snoer een doosje met dezelfde soort gaatjes als de wandcontactdoos heeft. Doordat het snoer metalen draadjes in zich heeft die de stroom geleiden kan je zo toch stroom op een punt in de kamer gebruiken waar je geen wandcontacdoos hebt zitten.

Erg handig.

Ze zijn te krijgen in diverse maten en kleuren en zelfs met een schakelaartje erop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Ik heb in Amerika een verlengsnoer gekocht voor 115V, 60Hz, kan ik deze dan ook hier gebruiken?
Frimu2
9 jaar geleden
Brilliant +