Door pas geverfd kozijn is het uitzetraampje vastgeplakt. Wat kan ik het beste doen?

Ons raamkozijn is geschilderd, maar het uitzetraampje is blijkbaar wat te vroeg dicht gedaan; de verf is inmiddels gedroogd en het raam zit muurvast, kan niet meer open. Oeps!!
Wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.9K

Het beste antwoord

Genoemde oplossingen beschadigen het schilderwerk of er is een flinke kans op ruitbreuk. Gebruik een breed plamuurmes om het kozijn los te drukken. De kans op beschadigen is dan het kleinst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Toch maar met wat licht 'geweld' het raampje openen. Je kan een plankje nemen en dat tegen het raampje zetten daar waar het vastgeverfd zit en met een paar tikken met een hamer op dat plankje het raampje losslaan.

Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer er misschien wat terpentine (white spirit e.d.) of thinner op aan te brengen.
Eventueel de verf proberen weg te beitelen met een fijne priem of schroevendraaier.
Als bovenstaande niet werken: brute kracht gebruiken, zoals Beer56 reeds zei.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een föhn verwarmen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hopenlijk zit er een tochtstrip tussen dan kun je met een mesje langs de tochtstrip het raampje weer los krijgen.... en de volgende keer als er weer geschilderd word de tochtstrip dun insmeren met vaseline dan plakt het raam niet vast