hoe moet ik het verhelpen dat de haren van de kwast niet meer wijd open blijfven staan?

Ik ben bezig met schilderen op nummer. Ik heb 2 kwasten beide van verschillende merken.de ene is van ravensburger en de andere van schipper. Ik Maak ze constant schoon. Maar telkens blijven de haartjes wijd open staan. En dat is ontzettend vervelend als je kleine lijntjes moet schilderen. Wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik hem nat heb gemaakt. Dan droog hij goed op. maar zodra ik hem de volgende dag weer gebruik staan de haartje weer wijd.

Het beste antwoord

na het schoonmaken kan je de haren tot een puntje draaien, als de kwast nog nat is. de kwast zal dan mooi opdrogen.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt en als dat niet werkt kun je het ook met een beetje spuug doen :D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
alle antwoorden waren eigenlijk wel een goed idee op te proberen

Andere antwoorden (2)

Zoals het 1e antwoord en dan even in je mond doen en het puntje mooi maken.
Sommige personen pakken ook een beetje zeepsop en rollen daar de kwast door.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rol de kwasten na het schoonmaken strak in een stuk keukenpapier,en laat ze zo drogen!
Dan kan de kwast alleen maar in de juiste vorm opdrogen!
Succes