Mag ik een dichtgeverfd raam openmaken?

Ik heb twee grote ramen in mijn studentenkamer, de een kan naar boven opengeschoven worden. De ander zit echter dicht, het is gewoon aan de kanten dichtgeverfd, er zitten wel handvaten aan en touwtjes in dus zou hij ook open moeten kunnen. Zou dit mogen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Als je de kamer huurt en daar heeft het alle schijn van, zul je dat aan de verhuurder moeten vragen.
Denk er wel aan, dat als je tot het openen van het raam overgaat, je de verf onherroepelijk zult beschadigen. Dat zul je dus moeten herstellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klinkt logisch.
Zou het ook niet zo kunnen zijn de de verhuurder juist moet zorgen dat het raam open kan ivm vluchtroute en luchtkwaliteit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt maar door één raam tegelijk vluchten en dat raam is er al, dus de ander mag dan wel dicht blijven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij moet je de verhuurder vragen om het schilderwerk zodanig aan te passen dat het raam niet meer wordt belemmerd. Ga in eerste instantie maar gewoon uit van de veronderstelling dat de schilder slordig is geweest en dat de verhuurder dat moet oplossen.
Ja, je mag bijna alles doen met je kamer wat je wilt. (natuurlijk geen overlast veroorzaken, enzovoorts)
Het enige is dat je een en ander na de huurperiode weer in de staat terug moet brengen (als de verhuurder dat wenst) als toen je er in kwam.
Het is wel verstandig met de verhuurder te overleggen, als die het goed vindt kan je geen gezeur achteraf krijgen.

Wel opletten dat er een reden zou kunnen zijn waarom ie dichtgeverfd is. Bijvoorbeeld omdat de touwtjes op knappen staan.