Hoe kan ik mijn buiten bewegingssensor omleiden naar binnen?

Hallo en alvast dank,
Ik heb een buitenlamp, sensor zit niet in de lamp maar is gericht op de tuin ( c.a. 4m. van mijn slaapkamer af en de lamp zit aan de andere kant van de schuur ). Nu zit de lamp precies op een haakse hoek van de sensor, op zich geen probleem en de sensor zelf is in te stellen op graden en gevoeligheids hoek etc. maar ik wil graag iets van een "belletje" of "lampje" dat binnen gaat branden of piepen wanneer er mensen achter mijn verblijf (geen zicht op mijn tuin) zich bevinden en heb weinig zin om de bestrating er uit te slopen. Heb al een draadloze bewegingsmelder geprobeerd maar die werkt niet door dubbel glas. Vind het namelijk wel fijn als ik m'n schuurtje kan bereiken zonder m'n nek te breken in het donker en gewaarschuwd te worden als ik lig te slapen en geattendeerd wordt als er iemand zich op mijn terrein begeeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Als het niet mogelijk is om een draad naar binnen te leggen moet je draadloos nemen. En als dat niet werkt houd het op. Er zijn vast wel draadloze sensors die door dubbel glas heen gaan. Of je zet er nog een tussen je 2 glazen :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat die sensor van de lamp lekker op de lamp aangesloten en koop een sensor (PIR) van klik-aan-klik-uit plus bel die je in huis in het stopcontact steekt. Werkt al 5 jaar perfect bij mij thuis, zelfs door driedubbel glas.
paulus811
11 jaar geleden
Als u in de bestaande buis van de schakelaar naar buiten toe één extra draad kan bijsteken dan kan u onderstaand schema gebruiken.
Het groene deel is binnenshuis, het gele buiten en het rode de extra installatie terug binnen.
Die blauwe draad heeft u al aan de 2-polige schakelaar zodat u enkel de zwarte draad van aan de bewegingsmelder moet terug halen, als u daar nog een extra schakelaar tussen zet dan kan u bepalen wanneer u die wilt aanzetten maar dat hoeft niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kan u die extra draad niet bijsteken dan kan u een kabeltje leggen met 2 draden vanaf die bewegingsmelder (blauw en zwart)