Is er een verlengstuk voor het openen/dichtdraaien van de hoofdwaterkraan in de kruipruimte?

De hoofdwaterkraan in het huis zit onder de vloer onder een deksel bedekt. Men dient dus eerst het deksel te verwijderen en dan de kraan met de hand dicht of open te draaien.

Probleem: de kraan zit nogal diep en ik moet dus met mijn uitgestrekte arm en deel van mijn gezicht het gat in duiken tussen de spinnenrag en andere ongewenste zaken om de kraan te kunnen bereiken.

Vraag: is er niet een verlengstuk met grip voor de kraan om deze te kunnen draaien zonder dat ik met mijn lichaam naar beneden moet duiken?

11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee of zoiets voor een standaard kraan te koop is.
Het is wel te maken, beetje afhankelijk van de kraan. Met de goeie kraan kan het zeker: knop eraf, bitje erop, verlengstuk en schroevendraaier of ratel erop. Of voor het eggie gaan: een elektrische afsluiter, dan hoeft de deksel niet eens meer open, kost natuurlijk wel wat. Hoewel dat ook goedkoop kan als je 2e hands wat kan vinden.

Antwoorden (2)

als het een kraan is met een T vormige greep zou je van een stuk (pvc) pijp een verleng stuk kunnen maken.
zaag - vijl aan de onderzijde aan 2 kanten een kuiltje in de pijp die je over het handvat van de kraan kunt steken, zou je hem moeten kunnen bewegen, (heb zoiets gemaakt om de vleugel moeren van een WC bril vast te zetten waar ik niet bij kon.) evt. draaien met een waterpomp tang.

succes, nussie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb in het verleden eens een bougiesleutel ingezaagd. Aan beide kanten een gleuf, zodat je deze over de kraan kan zetten. Neem zo'n goedkope, die makkelijk te zagen zijn met een ijzerzaagje.