Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bestaan er hele kleine fittingen, voor een minilamp (zoals gebruikt wordt bij naaimachines, koelkasten enz..)?

ik heb een klein lampje waarbij de lampenkap de vorm heeft van een lotus. prachtig als het licht daarin kwam.
maar helaas was er een kortsluiting. ik heb het lampje uit elkaar gehaald en zag dat de elektriciteit echt onveilig was : gesoldeerd op metaal met nog blote draden (en dat in een metalen lampje).
het leek me verstandig om het lampje niet meer te gebruiken op die manier, dus ik heb de draden eruit gehaald.
de huidige fitting is niet bruikbaar dus ik moet een nieuwe fitting steken, waarbij ik de draden kan vastschroeven. alleen moet deze, om het juiste effect met de lotus te bereiken, uiterst klein zijn (max. 2 cm hoog). bestaat dat?
en zo ja, waar vind ik deze fittingen?
of is er een alternatief om de lamp terug te kunnen gebruiken?

11 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je niet iets met een ledje knutselen? Ook mooi klein...
liveisgreat
11 jaar geleden
okee, maar waar koop je die kleine led-fittingen? en kleine ledlampjes?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Onderstaande fitting [zie bron]is bedoeld voor naaimachinelampjes van 15 w.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan lannyas.
liveisgreat
11 jaar geleden
superinteressante site, maar de fittingen die ik zie als ik je link open, is gewoon een kleine fitting voor een gewone lamp. Of doe ik iets verkeerds?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je die te groot vindt dan zou je het beste eens kunnen informeren in een elektriciteitswinkel naar een fittinghouder voor een koelkast of naaimachine.

Andere antwoorden (1)

De MR11 fitting is maar heel klein. Er gaat een 12V halogeenlampje in, dus je moet er nog wel een transformator tussen zetten om van 220 naar 12 V te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding